Pielęgnacja skóry po porodzie – na co zwrócić uwagę?

Większość kobiet przywiązuje ogromna uwagę do tego jak dbać o skórę w czasie ciąży, jednak po porodzie zapominamy, że pielęgnacja jest nadal ważna. Nowy tryb życia młodej mamy, masa nowych obowiązków, kiepskie samopoczucie wcale w tym nie pomaga. Wiele mam mówi, że po porodzie myślenie o sobie to ostatnia rzecz, na która mają czas!
Pamiętaj ryzyko powstania rozstępów po porodzie nadal istnieje! Naprawdę nie żartuje – nie zdarza się to często, jednak warto pamiętać o dalszej pielęgnacji.

Od czego zacząć?

Piling – najbardziej polecam piling z kawy i soli z morza martwego – pomagają w obkurczaniu się skóry.
Jednak jeśli urodziłaś przez cc – boisz się zabrudzić blizne, lub po prostu nie masz czasu na piling – polecam ostrą gąbkę, rękawice lub szczotkę. Dzięki Twoim zabiegom skóra będzie dotleniona, a krem który później użyjesz lepiej się wchłonie.

Kremy, olejki – nawilżenie! najlepiej używaj tych na bazie naturalnych składników: np olejek że słodkich migdałów, pamiętaj skóra musi być elastyczna i nawilżona!

Taping – to element terapii w fizjoterapii wykorzystywany głównie u sportowców- jednak po porodzie, jak najbardziej możliwy do użytku. Pamiętaj! w tapingu nie kolor ma znaczenie – lecz sposób wklejenia przez terapeutę.

Zabiegi kosmetyczne – jak najbardziej! Większość dostępnych zabiegów jest możliwe niestety dopiero po zakończeniu okresu karmienia. Wielokrotnie widziałam efekty wielu zabiegów i naprawdę polecam!

Pasy poporodowe? – zdecydowanie odradzam.

Leż po porodzie na brzuchu – pośrednio wpłynie to na skórę, ale przede wszystkim na obkurczanie macicy i szybsze zmniejszanie brzuszka poporodowego. Ułóż się wygodnie, stopniowo podkładaj coraz więcej poduszek pod dół brzucha – do osiągnięcia przyjemnego kompresu. Kiedy możesz zacząć? już 2-3 dobry po porodzie możesz stosować ta pozycję ( jeśli nie a co do tego żadnych przeciwskazań) Jeśli jesteś po cc- jak najbardziej jest to również dla Ciebie! Zachowaj przy tym większą ostrożność, nigdy nie powinno być to dla Ciebie bardzo bolesne lub nie komfortowe.

Dieta!
Bogate w kolagen buliony- najlepiej gotowane na kościach wołowych są dla Ciebie wskazane! Oczywiście kolagen stosowany w innej firmie, jest również jak najbardziej zalecany, jednak jego cena i działanie nadal jest dość wątpliwe. Wszelakie zupki gotowane na wywarach mięsnych są tanim prostym źródłem wielu wartościowych substancji potrzebnych do Twojej regeneracji. Zatem jeśli jesz mięso wszystko przed Tobą. Bulionu można zrobić więcej, podzielić na porcje i zamrozić.

Suplementacja witamina C i D! niezwykle ważne w odbudowie skóry!

Bądź aktywna!

Zostaw komentarz