Gadżety! Jak urozmaicić i udoskonalić Twój trening

Lubisz ćwiczyć??? Część z nas robi to chętnie – uwielbia wszelkie aktywności fizyczne począwszy od basenu, biegania, fitnessu, po sporty ekstremalne! Wspaniale tak mieć! Wstajesz rano pijesz filiżankę ulubionej kawy i marzysz o treningu! Czujesz wewnętrzną potrzebę aktywności fizycznej – a przy tym dbasz o siebie, swój wygląd i przede wszystkim zdrowie.

Niestety nie wszyscy tacy jesteśmy, część z nas nie znosi ćwiczeń…. czasami są one dla nas monotonne, nudne, zrobimy wszystko aby uciec od aktywności !!!Brakuje nam konsekwencji, determinacji, pasji!

Co zrobić aby to zmienić? Sposobów na motywację jest mnóstwo – koleżanka, z którą motywujesz się do wspólnych ćwiczeń, znalezienie świetnego trenera, zakup płyty do ćwiczeń, chęć poznania wysportowanego chłopaka np na siłowni! 🙂

Gadżety do ćwiczeń. Dzięki nim Twój trening będzie bardziej urozmaicony, chętniej go wykonasz, a efekty będą prawdopodobnie znacznie lepsze.

Zapewne będąc na zajęciach grupowych często ćwiczyłaś z różnorodnym sprzętem dostępnym na salach fitness. piłki, ciężarki, taśmy itp.

Dziś o ciekawych gadżetach które wzbogacą Twój trening.

Stabilizer

Bardzo przydatne urządzenie, które kontroluje pracę dolnego odcinka kręgosłupa, ponadto jeśli jesteśmy po porodzie, nie czujemy naszego brzucha, stabilizer pomaga odbudować utraconą funkcję brzucha. Jest to urządzenie również świetnie sprawdzające się u trenerów, sportowców – zwłaszcza tych, którzy w cyklu treningowym zapomnieli o wzmocnieniu naszego “core” czyli mięśni głębokich – stabilizacyjnych.

Stabilizer działa na zasadzie – biofeedbak-u, daję nam informację, czy nasz odcinek lędźwiowy jest ustawiony prawidłowo, oraz czy mięśnie brzucha są aktywne. Stabilizer-a nie oszukasz, natomiast często możesz oszukiwać ćwicząc samemu byle jak i byle co, czego rezultatem jest brak efektów ćwiczeń.

Stabilizer układamy pod odcinkiem lędźwiowym, następnie przyjmujemy prawidłową neutralną pozycję kręgosłupa. Ustawiamy urządzenie w podanym zakresie i wykonujemy ćwiczenia. Na zegarze sprawdzamy czy nie przekraczamy dopuszczalnego zakresu, który daję nam gwarancję prawidłowo wykonanych ćwiczeń. Oczywiście używając sprzęt pierwszy raz zawsze może wkraść się jakiś błąd, spowodowany złym ustawieniem, nieprawidłowym napompowaniem stabilizer-a, dlatego zawsze watro zwrócić się z tym do fizjoterapeuty lub trenera.

Roller

Praca z rollerem daje ogromne efekty zarówno z osobami nieaktywnymi, które chcą wykonać minimalną pracę, aby zachować sprawność i żyć bez bólu jak i uzupełnienie cyklu treningowego najbardziej zaawansowanego sportowca.

“Rollowanie” ostatnio stało się modne – wcale mnie to nie dziwi, ponieważ efekty są naprawdę zauważalne. Nie wystarczą ćwiczenia i stretching – aby aktywność fizyczna nam służyła, potrzebujemy również technik, które zadbają o naszą strukturę, elastyczność powięzi i tkanek. Podczas wielu obciążających nas czynności dnia codziennego, w naszym ciele tworzą się liczne sklejenia, nasza powieź przestaje pracować prawidłowo, tym samym powolna droga do powstania napięć punktów spustowych i bólu staje się otwarta.

Jaki roller najlepiej wybrać? Jeśli jesteś amatorem, “ćwiczysz raz na czas”, lub jesteś bardzo szczupłą osobą, zdecydowanie polecam roller (niebieski) piankowy, miękki. Badania przedstawiają iż niewytrenowana powięź może zostać uszkodzona, w wyniku stosowania zbyt twardych wałków. Jeśli jednak ćwiczysz regularnie, masz bardzo dobrze rozbudowaną tkankę mięśniową, rolujesz się od dawna – zdecydowanie mocne, twarde rollery z wypustkami są dedykowane Tobie.

Regularny masaż rollerem to elastyczność Twojego ciała i lepsza praca mięśni w czasie ćwiczeń.

Piłeczki do mobilizacji

Świetny gadżet uzupełniający pracę rollera, który działa na dużych powierzchniach ciała, nigdy tak dokładnie i specyficznie jak małe piłeczki mobilizacyjne. Szczególnie polecam masaż stóp, który świetnie likwiduje zmęczenia naszych nóg, przeciwdziała płaskostopiu, likwiduje napięcia. Ponadto piłeczki mogą być elementem treningu lub rehabilitacji wybranej przez nas grupy mięśniowiej.

Praca z tym gadżetem świetnie sprawdza się z mobilizacją mięśnia gruszkowatego, nadgrzebieniowego, mięśni odcinka lędźwiowego, czworogłowego uda, również przydatne w czasie terapii bolesnego łokcia (łokieć tenisisty, golfisty) itp. Najlepiej zaopatrzyć się w kilka piłek o różnej wielkości i twardości. Świetnie sprawdzają się piłeczki tenisowe czy twardsze gumowe.

A wy macie swoje ulubione gadżety ???

Zostaw komentarz